Pancake rocks - Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Harry en Lijnie Kievit - WaarBenJij.nu Pancake rocks - Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Harry en Lijnie Kievit - WaarBenJij.nu

Pancake rocks - Greymouth

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry en Lijnie

13 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Vanochtend op tijd opgestaan om de watertaxi te bespreken. Het is droog en licht bewolkt. Helaas het waait te hard en de watertaxi vaart niet. Dus overleg. We besluiten te vertrekken. Op de planning stond om na het Abel Tasman naar de oostkust te gaan naar Kaikoura en daar met de boot walvissen te gaan spotten. De komende dagen geven ze slechte weersvoorspellingen voor dit gebied. We gooien de route om en gaan naar de westkust. Een lange tocht ( ca 400 km). De eerste 100 km rijden we door een prachtig gebied met wijngaarden, boomgaarden, weilanden met schapen, koeien en herten en in de verte met sneeuw bedekte bergtoppen.
De volgende 200 km rijden we door een verlaten gebied. Ruwe hellingen, veel schapen en af een toe een huis. Er is praktisch geen verkeer. Wij rijden door enkele spookdorpjes, met verlaten huizen en lege winkels. Nergens de mogelijkheid om te tanken of om iets te eten en drinken.
Gelukkig zorgen we zelf voor voldoende voorraad.
Dan komen we weer in de bewoonde wereld. Aan de kust van de Tasman Zee bezoeken we de Pancake Rocks. De befaamde gelaagde kalksteenrotsen ontstonden miljoenen jaren geleden op de zeebodem en komen loodrecht uit het water omhoog. De golven slaan met grote kracht tegen de rotsen. Dit stond niet in ons programma, maar was zeker de moeite waard. Om half zes komen we op de camping in Greymouth aan.

• 13 Oktober 2016 - 19:54

Ben Schermers:

Hoi Harry,

Mooie foto's hoor. Leuk om die verhalen te lezen.
    Er komen voor mij gelijk weer herinneringen boven drijven ;).

Morgen naar St Josef Glasier? Geniet van die west kust, hij is erg ruig.

Geniet er nog maar ff van!

Groeten Ben