Coromandel - Ohope - Reisverslag uit Ohope Beach, Nieuw Zeeland van Harry en Lijnie Kievit - WaarBenJij.nu Coromandel - Ohope - Reisverslag uit Ohope Beach, Nieuw Zeeland van Harry en Lijnie Kievit - WaarBenJij.nu

Coromandel - Ohope

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry en Lijnie

05 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Ohope Beach

4 oktober:
Vanochtend eerst gedobberd in de hot pool. Na het ontbijt vertrokken richting Coromandel. Voornamelijk langs de kust gereden met mooie uitzichten. De weg was smal en bochtig. Op sommige plaatsen was de weg langs de kust deels weggeslagen. Hadden geen lange rit gepland (150 km), maar het gemiddelde lag onder de 40 km per uur. Rond 13.00 uur waren we in Coromandel. Als goede toeristen doe je mee aan de toeristische attraktie: de smalspoorbaan Driving Creek Railway. Deze werd rond 1975 aangelegd om grondstoffen voor een pottenbakkerij uit de bergen te halen. Het spoor slingert zich over een afstand van 3 km door de bergen. Eindpunt is de Eyefull Tower. Hier heb je een schitterend uitzicht. Aardig ritje, veel te duur. ( zeker Hollanders).
Van westkust naar de oostkust. Een rit door bergachtig, bebost gebied. Zeer slechte weg met veel grind en modder. Smal, met net naast de weg de afgrond. Gelukkig weinig tegenliggers. Gemiddelde snelheid 30 km. Hot Water Beach bezocht. Over het strand gewandeld. Hier liggen warmwaterbronnen verborgen onder het zand. Hier kan je je eigen hot pool graven. De camping die we uitgekozen hadden in Tairua stond omschreven als mooi, maar wij vonden het niets. Wij zijn 25 km terug gereden en overnacht op een mooie camping.
5 oktober:
Vanochtend om 9.00 uur vertrokken voor een rit van 245 km. Het eerste gedeelte was bergachtig met veel bochten. Voorbij Whangamate werd de weg vlakker en breder. In Papamoa Beach op het strand geluncht. In Whakatane naar het bookingskantoor voor de boottocht naar White Island (actief vulkaaneiland) gegaan. Echter morgen wordt veel regen verwacht en harde wind. Je moet 49 km met de boot en dan overstappen in zodiacs ( rubberen bootjes). Vanwege de wind zijn er de komende 2 dagen geen afvaarten. Morgenochtend gaan wij naar het vliegveld en kijken we of we met een klein vliegtuigje over White Island kunnen vliegen. Anders passen we het programma aan.
Vandaag waren we vroeg (16.00 uur) op Top 10 camping Ohope, direct aan het strand. Lekker over het strand gewandeld. Was vandaag licht bewolkt, lekker zonnetje, 22 graden.

• 05 Oktober 2016 - 11:06

Joan:

Wat leuk om zo met jullie mee te reizen. Veel plezier, en maken ons maar lekker met leuke verslagen.

• 05 Oktober 2016 - 13:45

Carry:

Gaaf...leuk om jullie reis zo een heel klein beetje mee te maken...geniet er maar lekker van

• 05 Oktober 2016 - 16:26

Anja:

Mooi ook de foto's erbij. En geniet er samen van.

• 05 Oktober 2016 - 18:35

Hans Collignon:

Wat je onwijs ver haalt is altijd veel lekkerder. Prachtige reis. Genieten voor jullie.

• 05 Oktober 2016 - 21:23

Henny:

Een mooi avontuur leuk verslag geniet er samen van

• 07 Oktober 2016 - 16:16

Corrie Groenendijk:

Wat een leuk verslag,leuk om jullie zo te volgen op jullie reis.Geniet ervan.