Orakei Korako - Hastings - Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Harry en Lijnie Kievit - WaarBenJij.nu Orakei Korako - Hastings - Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Harry en Lijnie Kievit - WaarBenJij.nu

Orakei Korako - Hastings - Wellington

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry en Lijnie

09 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

8 oktober.
Vanochtend zijn we om half negen vertrokken. Het zonnetje komt al door. Eerst hebben we Orakei Korako bezocht.
Tussen het bezoekerscentrum en het park ligt het Lake Ohakuri. Met een bootje wordt je naar het park gebracht. De belangrijkste geothermische bezienswaardigheid is het Emerald terras, het grootste van zijn soort in Nieuw-Zeeland. Hier hebben wij een flinke wandeling gemaakt. (trapje op, trapje af).
Daarna zijn we richting Taupo gereden. Hier hebben we de Huka Falls bezocht. Een kolkende massa water dat zich tussen de rotsen door perst. 282.000 liter water per seconde.
Wij zijn nu in een gebied gekomen waar de zwavellucht is verdwenen. Op sommige plaatsen stonk het zo erg, dat een ieder daar ongemerkt een scheet kon laten.
Op weg naar Hastings hebben we de Waipunga Falls bezocht. Deze waterval is zo'n 40 meter hoog.
We hebben overnacht op Clifton Road Reserve - Freedom camping Hastings, mooi gelegen aan de zee. Tot zonsondergang heerlijk in het zonnetje gezeten.
9 oktober.
Op tijd vertrokken voor een lange rit naar Wellington. (ruim 300 km). Eerst nog in Hastings de Hawkes Bay Farmers Market bezocht. Een van de grootste boerenmarkten. Deze markt is alleen op zondagochtend, met een keur aan streekproducten.
Om half vijf zijn we net buiten Wellington op Wellington Top10 Holliday Park beland. Een hele mooie, schone camping met veel voorzieningen.

We hebben het reisprogramma aangepast en blijven een extra nacht op deze camping. Morgen gaan we de stad Wellington bezoeken. De boot naar het Zuidereiland hebben we voor dinsdagochtend geboekt.

Het gebied rond Rotorua blijft een aparte verschijning:
- op de meest onmogelijke plaatsen komt stoom omhoog
- overal borrelt het en hoor je water stromen
- bronnen met opspattend water van 100 graden
- kolkende modderbaden, met omhoog spuitende modder.

Het landschap is zeer afwisselend. Ook vandaag tijdens de lange rit hebben we genoten van de omgeving. Zo rij je in Ierland, met weilanden vol schapen. Dan weer door de bergen van Oostenrijk, met sneeuw op de toppen. Dan weer door Frankrijk, langs de vele wijngaarden.

• 09 Oktober 2016 - 11:09

Lia De Kievit:

Schitterend om te lezen allemaal. Je ziet het helemaal voor je. Wat een boeiende reis!

• 09 Oktober 2016 - 12:21

Henny:

Mooi verslag en foto,'s wat een schitterende natuur goede reis verder.

• 09 Oktober 2016 - 19:42

Joke:

wat een bijzondere reis, prachtige kleuren zeg.