Waimangu - Wai-O-Tapu - Waikite Valley - Reisverslag uit Waikiwi, Nieuw Zeeland van Harry en Lijnie Kievit - WaarBenJij.nu Waimangu - Wai-O-Tapu - Waikite Valley - Reisverslag uit Waikiwi, Nieuw Zeeland van Harry en Lijnie Kievit - WaarBenJij.nu

Waimangu - Wai-O-Tapu - Waikite Valley

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry en Lijnie

07 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Waikiwi

Vannacht heeft het geregend. Het is 9 graden en de verwachting voor vandaag is regen. Vandaag wordt er weinig gereden, maar wordt de benenwagen gebruikt. Gepland staan bezoeken aan 2 Geothermische parken. Als we wegrijden breekt het zonnetje door. Na een halfuurtje zijn wij bij Waimangu. Het begin van de activiteiten was 10 juni 1886. Op die dag veroorzaakte een geweldadige vulkaanuitbarsting het ontstaan van een groot aantal kraters in dit gebied. Je hebt hier het Waimangu Cauldron, het grootste kokende meer ter wereld. Het heeft een blauwe kleur. Hier liggen indrukwekkende terrassen en het water in de kraters is 80 graden.
Een zeer indrukwekkend gebied. We hebben heerlijk 2 uur in het zonnetje gewandeld.
10 minuten rijden en we zijn bij Wai-O-Tapo. Dit is een gebied van 18 vierkante kilometer, een klein gedeelte is slechts open. Het gebied ligt vol met kraters, koude en kokende poelen van modder, water en stoomwolken. De kleuren wijzen op de aanwezigheid van een groot aantal mineralen, zoals groen (arsenicum), oranje (antimonium), paars (mangaan), geel (zwavel).
De grootste bron is de Champagne poel. 65 meter in diameter en 62 meter diep. Een temperatuur van 100 graden.
We hebben hier de gehele route, ca 75 minuten, gelopen met een heerlijk zonnetje. Onvoorstelbaar mooi en indrukwekkend.Ook vandaag een zeer mooie camping. Wij overnachten bij Waikite Valley Thermal Pools and Camping. In de Manaroa spring komt borrelend water (100 graden) omhoog. Diverse warm water pools zijn hier. (39 graden).

• 07 Oktober 2016 - 09:35

Joke:

ziet er geweldig uit

• 07 Oktober 2016 - 16:20

Corrie:

Ziet er mooi uit!

• 07 Oktober 2016 - 18:10

Cok En Karin:

Jammer dat het weer een beetje tegenzit. Het Wai-Otapo ziet er indrukwekkend uit. Het lijkt wel een grote pan erwtensoep.